Asukasbudjetti 2020
Asukasbudjettiin on varattu miljoona euroa, joka jakautuu kahdeksan suuralueen kesken.
Et ole vielä äänestänyt!
Budjetoinnin säännöt
- Varaa vähintään 40 000 € hankkeille ja äänestä haluamallasi tavalla vaikuttaaksesi budjetin jakautumiseen.
Maksimibudjetti ylitetty
Tämä projekti ylittää maksimibudjetin, minkä takia sitä ei voida lisätä ääneen. Halutessasi voit poistaa jonkin toisen projektin äänestäsi tai äänestää nykyisten valintojen mukaisesti.
Vahvista ääni
Olet valinnut nämä hankkeet osaksi budjettia.
Jos muutit mielesi, voit muuttaa ääntäsi myöhemmin.
E-urheilutapahtuma
Järjestetään alueella e-urheilutapahtuma, jossa nuoret pääsevät pelaamaan toisten aiheesta kiinnostuneiden nuorten kanssa. Tapahtuman palkinnoiksi hankitaan välineitä pelaamiseen, kuten hiiri, näppäimistö tai kuulokkeet. Elektroninen urheilu eli e-urheilu on videopelin pelaamista kilpailullisesti, ja e-urheilupelit jakautuvat useampaan alalajiin. Tyypillisimpiä pelityyppejä ovat RTS-strategiapelit, FPS-räiskintäpelit, MOBA-areenapelit, urheilupelit sekä rytmi- ja tanssipelit. Suurimmat kilpailut esitetään suoratoistopalveluissa kuten Twitchissä, jossa niillä voi olla kymmeniä miljoonia katsojia. Maailmalla yleisiä ovat erilliset kaupalliset liigat ja turnaussarjat, mutta Suomessa kilpapelaaminen on kasvanut voimakkaasti demotapahtumien ja LAN-tapahtumien yhteyteen.
Sijainti
Latokartanon peruspiirin alueella (Viikki, Latokartano, Viikinmäki, Pihlajisto, Pihlajanmäki), Viikin tai Pihlajamäen nuorisotalolla tai muussa tapahtuman järjestämiseen soveltuvassa tilassa.
Tavoitteet
Nuoret pääsevät harjoittelemaan tapahtumatuottamista, tapaavat muita saman henkisiä nuoria ja heille karttuu kokemusta kilpapelaamisesta.
Toimenpiteet
Nuorten kanssa suunnitellaan tapahtuman sisältö ja ajankohta sekä hoidetaan käytännön järjestelyt. Päätetään tapahtuman laajuus ja sen sisältämät pelit sekä tapahtuman ajankohta. Tapahtumalle etsitään yhteistyökumppaneita ja soveltuvat tilat.
Kohderyhmä
Yli 12-vuotiaat nuoret, kunkin pelattavan pelin ikärajoja noudattaen.
Miten nuoret osallistuvat toteutukseen?
Nuoret ovat suuressa roolissa tapahtuman toteuttamisessa. Kiinnostuneista nuorista muodostetaan järjestäjätiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa tapahtuman yhdessä nuoriso-ohjaajien kanssa. Nuoria palkataan tuntitöihin tapahtumajärjestelyihin ja tapahtuman ajaksi sitä pyörittämään sekä mm. kahvilaan.
Mitä muita toimijoita tarvitaan mukaan
Tapahtuma voidaan tarvittaessa toteuttaa nuorisopalvelujen ja nuorten yhteisvoimin, mutta mikäli mukaan saadaan e-urheiluun keskittyneitä yhteistyötahoja, se tekisi tapahtumasta laadukkaamman ja nuorille sekä hyödyllisemmän että houkuttelevamman.
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...